FAQ

Kan jag avbryta min beställning om jag ångrar mig? Det går bara att avbryta beställning om paket inte skickats från oss än.

När får jag bekräftelse om att min order gått igenom? Så fort du lagt en order, får du en orderbekräftelse via mejl.

Vad gör jag om en vara är slut i lager? Mejla till kundtjant@homebaze.se

Saknar du orderbekräftelsen? Kontakta @kundtjanst@homebaze.se så skickar vi en kopia!

Vad gäller vid erbjudandet 3 för 2? Vid detta erbjudande får du den billigaste produkten gratis om du köper 3 produkter. Erbjudandet an inte nyttjas vid köp av endast 1st set- artikel.

Kan jag kombinera flera rabatter i ett köp? Nej

Kan man pausa sin beställning hos klarna? Om produkter är betalda med Klarna Faktura kan man ”Rapportera retur” på Klarna.se eller i Klarnas app så pausas förfallodatumet.

Momsinformation?

När du beställer från Homebaze.se och väljer att betala med Klarna så är det Klarna (och inte Homebaze) som skickar ut fakturan, betalningsbekräftelse eller en orderspecifikation beroende hur du valt att betala. Detta gäller oavsett om du valt att betala med faktura/delbetalning/kort/internetbank.

Dokumentet levereras via e-post, och kan där skrivas ut i pappersform eller sparas ned som PDF-fil om så önskas.

Du kan också själv logga in på Klarna.se för att hämta detta dokument – alternativt kontakta Klarna och begära en kopia.

Moms på Klarnas fakturor

Klarnas faktura/betalningsbekräftelse/orderspecifikation saknar momsspecifikation. I kombination med Homebazes orderbekräftelse där momsen redovisas, gäller som kvitto på ditt köp och är fullt godkänt till din bokföring och gäller även som garantibevis.

Frågor om faktura/betalningsbekräftelse/orderspecifikation? Kontakta Klarna.

Om du har frågor eller behöver hjälp med att skaffa fram en kopia på fakturan/betalningsbekräftelsen/orderspecifikation så tar du enkelt kontakt med Klarnas kundservice.

Hur lång är leveranstiden? ca. 2 – 5 arbetsdagar.

Tillkommer fraktkostnad? 49kr – postombud, 149kr- hemleverans, Fri frakt över 499kr

Kan ni skicka till andra länder än Sverige? I nuläget kan vi endast leverera till Sverige.

Hur vet jag när mitt paket har kommit? När ditt paket har kommit får du en avisering via sms.

Vilket postombud hamnar min leverans på? Tilldelat postombud står i sms – aviseringen.

Hur lång är liggetiden hos ombud? Liggetid beräknas från första sms-avisering. DHL: 14 dagar Postnord: 7 dagar

Vad kostar outlöst paket? 199kr

Vad kostar en retur? 79kr

Hur får jag en retursedel? Mejla till kundtjanst@homebaze.se så skickar vi en retursedel på mail eller post.

Var lämnar jag in retur? Paket lämnas in hos ombud som har den speditör paketet skickades med.

Har jag öppet köp på reavaror? Ja

Vilka defekter ger godkänd reklamation? Skadade produkter. Osäker på om en produkt är defekt? Mejla till kundtjanst@homebaze.se

Får man en ny vara vid reklamation? Vid godkänd reklamation skickar vi en ny vara kostnadsfritt.

STÄNG
500kr kvar för fri frakt
Add to cart